REGULAMIN REZERWACJI I ZAKWATEROWANIA
Obowiązujący od dnia 15.01.2021
Dokonanie rezerwacji jest jednoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego regulaminu.
W treści regulaminu użyte zostały następujące pojęcia:
- Klient – osoba prawna lub osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych według zapisu kodeksu cywilnego.
- Usługodawca – Grzechowiak Górskie Apartamenty NIP 7361743507 z siedzibą w Zakopanem przy ulicy Oberconiówka 13e/1.
- Usługa – usługa zakwaterowania realizowana przez Grzechowiak Górskie Apartamenty na rzecz klienta.
- Umowa – wzajemne prawa i obowiązki stron wynikające z umowy zakwaterowania w lokalach.
- Cena za usługę – kwota wskazana podczas rezerwacji, obejmująca wszelkie należności wynikające z umowy.
- Kaucja zwrotna – depozyt w wysokości 500 PLN za każdy wynajęty apartament na poczet ewentualnych zniszczeń lub braków w apartamencie pobierany w dniu zameldowania.
I – REZERWACJA I ZASADY PŁATNOŚCI
- Podczas rezerwacji Klient wybiera lokal oferowany przez Grzechowiak Górskie Apartamenty Sp. k. za pośrednictwem strony internetowej lub portalu pośredniczącego w zawieraniu umów, a następnie dokonuje rezerwacji konkretnego lokalu poprzez wypełnienie wirtualnego formularza rezerwacji dostępnego w serwisie internetowym. Klient może również dokonać rezerwacji telefonicznie lub mailowo.
- Oferowane lokale są przeznaczone do zamieszkania maksymalnie przez liczbę osób wskazanych w formularzu rezerwacji. Klient wskazuje liczbę osób w formularzu rezerwacji. Liczba osób nie może przekraczać ilości maksymalnie przeznaczonej dla danego lokalu.
- Każda dodatkowa osoba ponad ilość określoną w dokonanej przez Klienta rezerwacji na 14 dni i mniej przed planowanym przyjazdem będzie dodatkowo płatna w wysokości 60 zł osoba/doba. W terminie między 22 grudnia a 5 stycznia opłata ta wynosi 120 zł osoba/doba.
- Potwierdzeniem rezerwacji jest doręczenie wiadomości na adres poczty elektronicznej, wskazanej przez Klienta podczas procesu rezerwacji.
- Klient zobowiązany jest do wpłaty zaliczki lub całej kwoty w ciągu 1h od otrzymania rezerwacji poprzez jedną z metod płatności podaną w wiadomości mailowej.
- W przypadku oferty elastycznej , elastycznej ze śniadaniem lub oferty dłużej= taniej Klient zobowiązany jest wpłacić pełną kwotę, jeśli do jego przyjazdu pozostaje mniej niż 14 dni. Jeśli do rozpoczęcia pobytu pozostaje więcej niż 14 dni, należy wpłacić 30% wartości rezerwacji. 14 dni przed przyjazdem każdy pobyt musi zostać opłacony w 100%.
- W przypadku oferty bezzwrotnej Klient zobowiązany jest wpłacić 100 % kwoty w dniu dokonania rezerwacji. Oferta bezzwrotna gwarantuje najniższa cenę ,ale nie ma możliwości anulowania lub modyfikacji rezerwacji.
- Brak wpłaty środków w ciągu 1h od trzymania rezerwacji skutkuje natychmiastową anulacją rezerwacji.
- Klient zobowiązany jest do przekazania informacji niezbędnych w procesie rezerwacji (imię, nazwisko, numer telefonu i adres poczty elektronicznej).
- Dowodem zakupu jest paragon. Jeśli Klient potrzebuje faktury za pobyt, zobowiązany jest do przekazania tej informacji przed dokonaniem płatności. Po wystawieniu paragonu, nie ma możliwości otrzymania faktury.
- Usługodawca może odmówić przyjęcia Klienta, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin wyrządzając szkodę w mieniu obiektu lub gości czy też szkodę na osobie Gościa bądź pracowników lub innych osobach przebywających na terenie obiektu lub też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt innych klientów lub funkcjonowanie obiektu.
II – ANULACJA I ZMIANA REZERWACJI
- Bezpłatna anulacja oraz wszelkie zmiany dotyczące rezerwacji są możliwe na 14 dni przed rozpoczęciem pobytu. Każda zmiana uzgadniana jest indywidualnie i uzależniona jest od kalendarza dostępności. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy dokonania zmian bądź naliczeniu dodatkowych opłat. Zwrot wpłaconych środków następuje w ciągu 14 dni roboczych. W przypadku zwrotu na zagraniczne konto pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 50 PLN.
- Jeśli Klient anuluje rezerwację po ustanowionym terminie, nie przysługuje mu zwrot wpłaconych środków.
- Wcześniejszy wyjazd Klienta z lokalu nie uprawnia go do zwrotu opłaty za niewykorzystaną część pobytu.
- Grzechowiak Górskie Apartamenty Sp.z o.o. Sp. k. ma prawo do anulowania rezerwacji bez podania przyczyny w ciągu 48h od momentu dokonania rezerwacji. W przypadku odwołania rezerwacji przez Grzechowiak Górskie Apartamenty wpłacona zaliczka lub opłata za pobyt zostanie zwrócona do 14 dni roboczych.
III – WARUNKI POBYTU
- Pobyt rozpoczyna się nie wcześniej niż o godzinie 16:00 a kończy ostatniego dnia nie później niż o godzinie 11:00.
- Recepcja czynna jest od 9:00 do 21:00.
- Jeżeli Klient nie opuści lokalu do godziny 11:00 Usługodawca ma prawo obciążyć Klienta kwotą 300 zł za nieterminowe wymeldowanie.
- Po uzgodnieniu z recepcją, w miarę dostępności lokalu istnieje możliwość przedłużenia pobytu w dniu wyjazdu do godziny 18:00. Koszt to 300 zł.
- Przyjazdy po godzinie 21:00 są dodatkowo płatne 100 zł po wcześniejszym uzgodnieniu dostępności rezydenta.
- W przypadku niestawienia się do godziny 23:59 w dniu rozpoczęcia pobytu – rezerwacja zostanie anulowana, Klientowi nie będzie przysługiwał zwrot wpłaconej kwoty, a apartament zostanie wystawiony do ponownej sprzedaży.
- Przy pobraniu kluczy do apartamentu Klient okazuje dowód tożsamości i uiszcza kaucję zwrotną. Kaucja pobierana jest w formie pre-autoryzacji karty płatniczej (należy podać numer karty i datę ważności). Kaucja odblokowywana jest w ciągu 3 dni od dnia wymeldowania w przypadku nie stwierdzenia zniszczeń/ braków w apartamencie lub częściach wspólnych budynków. Informację o zniszczeniach/ brakach będzie przesyłana do Klienta za droga mailową, telefoniczną lub portalu turystycznego. W przypadku odmowy wpłaty kaucji klucze nie zostaną wydane. Okres blokady środków na koncie wynosi najczęściej od 7 do 14 dni roboczych w zależności od banku.
- W celu realizacji umowy Klient otrzyma w dniu przyjazdu kod do furtki wejściowej na teren obiektu oraz kod do drzwi na klatkę schodową, a także klucze do apartamentu. Klient zobowiązany jest nie udostępniać kodów oraz karty osobom trzecim z wyłączeniem osób, które wspólnie z nim przebywają w apartamencie na czas pobytu.
- W przypadku, gdy Klient w sposób rażący narusza spokój i/lub dobra sąsiadów oraz nie przestrzega powszechnie stosowanych norm współżycia między domownikami i gośćmi – Usługodawca zastrzega sobie prawo wypowiedzenia Klientowi umowy pobytu w apartamencie ze skutkiem natychmiastowym. W takiej sytuacji Klientowi nie będzie przysługiwał zwrot należności za niewykorzystany okres pobytu.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmówienia pobytu turystów, którzy przyjechali w większej ilości osób niż podanych w warunkach rezerwacji. Każda zmiana odnośnie ilości osób powinna być zgłoszona co najmniej 48 h przed planowanym przyjazdem celem przygotowania apartamentu.
- Po zakończeniu pobytu klient ma obowiązek zdać apartament i zwrócić klucze Usługodawcy lub osobie do tego upoważnionej.
- Klient ma zakaz przekazywania apartamentu do użytkowania osobom trzecim.
- Przy zameldowaniu pobierana jest opłata miejscowa w wysokości 2 zł osoba/doba, płatna gotówką.
- Warunkiem zwrotu kaucji jest pozostawienie lokalu w należytym porządku, w stanie niepogorszonym oraz pozostawienie wszelkich elementów wyposażenia lokalu (w tym również sprzętu AGD i RTV) w stanie nadającym się do dalszego użytkowania.
- Klient ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych w apartamencie powstałe z jego winy lub winy odwiedzających .
- Dziecko do lat 3 (jedno na apartament) śpiące z dorosłymi lub we własnym łóżeczku i niewymagające pościeli nie ponosi żadnych opłat za pobyt. Pozostałe dzieci płacą regularną cenę i traktowane są na takich samych zasadach jak osoba dorosła.
- Usługodawca zobowiązany jest odpowiadać na każdą próbę kontaktu podejmowaną przez Klienta.
- Wszelkie usterki znajdujące się w lokalu, Klient zobowiązany jest zgłaszać niezwłocznie po ich wykryciu maksymalnie do 2 godzin od momentu zameldowania.
- Usługodawca ma prawo do odmowy pobytu osobom znajdującym się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających. Klientowi nie przysługuje zwrot za niewykorzystaną rezerwację.
- Grzechowiak Górskie Apartamenty Sp.z o.o Sp. k.nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności lub hałas spowodowane przez sąsiadów ( np. remont, zakłócanie ciszy nocnej, nieodpowiednie zachowanie na terenie obiektu). W przypadku zakłócania ciszy nocnej należy o tym fakcie powiadomić ochronę lub policję. Klientowi nie przysługuje z tego tytułu zwrot lub rekompensata.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wydarzenia losowe mające wpływ na funkcjonowanie obiektu tj. nagłe braki w dostawie prądu/wody/ogrzewania/internetu oraz za awarie spowodowane złymi warunkami atmosferycznymi np. silnym wiatrem lub intensywnymi opadami śniegu/deszczu. Klientowi nie przysługuje z tego tytułu zwrot lub rekompensata.
- Klient zobowiązuje się do korzystania z kominka wyłącznie w czasie swojej obecności w apartamencie (dotyczy kominków elektrycznych). Obowiązuje całkowity zakaz rozpalania ognia w kominkach tradycyjnych.
- Osoby trzecie niezameldowane w apartamencie mogą w nim przebywać wyłącznie za zgodą wynajmującego.
- Najemca (Gość) zobowiązany jest w razie zagrożenia dla jego życia lub zdrowia (a także innych osób przebywających wraz z nim w apartamencie) niezwłocznie wezwać ochronę budynku – za pośrednictwem następujących danych kontaktowych przekazanych w dniu przyjazdu.
- Usługodawca zastrzega, że nie wszystkie elementy dekoracji widoczne na zdjęciach użytych do sesji fotograficznej są dostępne w ofercie.
- Zasady korzystania ze strefy SPA określa odrębny regulamin umieszczony w strefie SPA (dotyczy tylko obiektów ze strefą SPA).
- Do każdego apartamentu przynależy jedno bezpłatne miejsce parkingowe. Dodatkowe miejsce parkingowe ( w miarę dostępności) to koszt 70 zł za dobę.
- Obiekt oferuje ofertę masaży , którą można zakupić podczas pobytu według bieżącego cennika. Anulacja bezkosztowa jest możliwa do dnia poprzedzającego planowany masaż do godziny 20.00 w innym przypadku gość jest obciążany całkowitym kosztem usługi.
- W lokalu obowiązuje( złamanie każdego z poniższych zakazów skutkuje obciążeniem turysty w wysokości 500 PLN z kaucji zwrotnej lub w przypadku nieuzasadnionego wezwania straży pożarnej kosztów interwencji):
- Cisza nocna w godzinach 22:00 – 6:00.
- Całkowity zakaz palenia.
- Zakaz wprowadzania zwierząt
- Zakaz organizowania imprez np. wieczorów kawalerskich, panieńskich i imprez okolicznościowych.
- Zakaz używania środków odurzających.
- Zakaz używania świec, kadzideł.
- Zakaz przenoszenia wyposażenia apartamentu do innych lokali (stoły, krzesła, zastawa stołowa itp.).
- Zakaz wynoszenia mebli na balkon/taras.
IV – ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Grzechowiak Górskie Apartamenty Sp.z o.o Sp. k.nie ponosi żadnej odpowiedzialności za przedmioty należące do Klienta pozostawione w lokalu po dniu wymeldowania.
- W przypadku zgubienia kompletu kluczy Klient zostanie obciążony następującymi kosztami:
- Szlafrok 100 zł.
- Karta magnetyczna do pokoju 50 zł
- Klucz do blokady parkingowej 50 zł
- Informujemy, iż obiekt jest monitorowany.
- W przypadkach nieujętych niniejszym regulaminie zastosowania mają przepisy polskiego Kodeksu Cywilnego.
V – ZWIERZĘTA
- Grzechowiak Górskie Apartamenty Sp. k.nie wyraża zgody na pobyt zwierząt.
- Klient, który chciałby przebywać w lokalu wraz ze zwierzęciem, zobowiązany jest przed dokonaniem rezerwacji o zwrócenie się o udzielenie indywidualnej zgody na pobyt ze zwierzętami.
- Jeśli Usługodawca wyrazi zgodę na pobyt zwierząt, klient zobowiązany jest do uiszczenia opłaty w wysokości 80 zł/ doba.
- Podczas pobytu zwierzęta nie mogą przebywać bez opieki w apartamentach oraz na terenie obiektu.
VI – REKLAMACJA
- W przypadku stwierdzenia niezgodnego z Umową świadczenia usług, wszelkie reklamacje Klient może zgłosić w formie elektronicznej na adres biuro@resortsosnica.pl w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia zakończenia pobytu.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od jej otrzymania. Klient zostanie poinformowany o decyzji drogą mailową.
RODO
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO) – ,,Rozporządzenie”, informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Grzechowiak Górskie Apartamenty, z siedzibą w Zakopanem.
- Administratorem danych z monitoringu jest Wspólnota Mieszkaniowa jak poniżej:
- Pani/Pana dane osobowe tj.: imię i nazwisko, adres, e-mail, nr telefonu, adres będą przetwarzane w celu marketingowym, bądź w celu wykonania umowy wynajmu, której stroną jest osoba, której te dane dotyczą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b lub na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody .
- W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 2, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych tj.: Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, firmy obsługujące system płatności elektronicznych, firmy informatyczne, biuro rachunkowe, z którymi mamy zawartą umowę o powierzeniu przetwarzania danych osobowych itp.
- Pani/Pana dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres np. do ew. odwołania zgody, a po takim odwołaniu, przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących administratorowi danych i w stosunku do niego.
- Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, a także prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, czyli na podstawie udzielonej zgody przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących, narusza przepisy Rozporządzenia.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy. Nie podanie danych osobowych może skutkować odmową realizacji wskazanych wyżej celów umowy.
- Dane osobowe przetwarzane przez Administratora na podstawie Rozporządzenia nie podlegają zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia.